939_original

RUSIA a declanşat propaganda contra ROMÂNIEI !

Televiziunea publică din Federaţia Rusă a difuzat recent materiale care descoperă subit nefericirea poporului român de a fi aderat la Uniunea Europeană, iar Vocea Rusiei inventează evenimente halucinante care s-ar fi petrecut recent în nordul României, la graniţa cu Ucraina.

Postul public de televiziune din Federaţia Rusă a realizat în ultima vreme o serie de materiale despre România, inspirate parcă de rubrica „Din lumea capitalului“, ce era găzduită la Telejurnal pe vremea lui Ceauşescu. Metoda e la fel de rudimentară acum ca şi atunci: se iau imagini din periferia societăţii şi se garnisesc cu comentarii grosiere, menite a demonstra degradarea întregii ţări.

Pentru a marca şapte ani de la intrarea României în Uniunea Europeană, canalul public de televiziune Rusia 1 a realizat un reportaj despre efectele devastatoare pe care aderarea le-a avut asupra populaţiei. Sărăcie, infrastructură şi industrie la pământ, ţigani şi din nou sărăcie – acestea sunt principalele teme ale reportajului difuzat în cadrul emisiunii „Ştirile săptămânii“.

„Este una dintre acele ţări pentru care statutul de membru al Uniunii Europene a fost de rău augur. Nu a fost de folos nici României, nici UE“, spune, la început, influentul jurnalist Dmitri Konstantinovici Kiseliov.

Dmitri Konstantinovici Kiseliov, gazda emisiunii „Ştirea săptămânii“, a fost recent numit de preşedintele Vladimir Putin în fruntea agenţiei „Russia Today“, prin care a fost centralizată toată presa de stat. Este considerat omul numărul unu al propagandei de la Kremlin. Tot el a făcut, în urmă cu o lună, celebra declaraţie „Rusia este singura ţară din lume care ar putea transforma America în praf radioactiv“.

Sare şi zahăr 

Asia Emilianova, reporterul de la Rusia 1 care a realizat materialul în România, a mers în comuna Ianca, judeţul Brăila. „Discuţiile despre Uniunea Europeană sunt veridice în satele îndepărtate de Bucureşti“, spune ea. Jurnaliştii din Rusia intră într-o alimentară şi cer sare. Primesc o pungă cu sare importată. „România era cândva lider în lume la producerea sării“, se menţionează în reportaj. Situaţia zahărului este la fel de proastă: fosta fabrică de zahăr din Ianca a falimentat. Oamenii intervievaţi par speriaţi şi susţin că pot spune adevărul despre Uniunea Europeană numai cu camera de filmat oprită.

Din interviul cu Eugen Teodorovici, ministrul pentru Fondurile Europene, a fost decupat momentul în care acesta vorbeşte despre corupţie şi birocraţie. Se arată că România primeşte bani de la Uniunea Europeană pentru canalizări în timp ce fabrica românească de ţevi a fost închisă. Autostrăzile din România, câţiva centimetri pe hartă, sunt o moştenire de la Ceauşescu. „Ceauşescu?“ – tresare jurnalista Asia Emilianova. Iar Dunărea se trece în continuare cu bacul: între Hârşova şi Tulcea sunt 300 de kilometri şi niciun pod.

Ruşii plâng de mila mititeilor

Reportajul continuă în cartierul bucureştean Ferentari. „Bruxelles-ul cheltuieşte miliarde de euro pentru ca locuitorii cartierelor sociale să nu plece de aici. Această linie bugetară se cheamă integrarea populaţiei rome. Dar banii nu ajung la comunităţile de ţigani. Aceştia trăiesc din fier vechi“.

„Acasă nu s-a schimbat nimic – spune un rom – cum am trăit înainte, în mizerie, la fel trăim şi acum. Dar ne place în UE, că putem să plecăm unde vrem“. Ţiganii români sunt o mare bătaie de cap pentru occidentali, idee confirmată de un primar francez care spune că aceştia fură şi fac mizerie.Problema micilor româneşti este şi ea abordată: „Chiar şi pe aceştia au încercat cei de la Bruxelles să-i interzică. Românii au gustat cum e în Uniunea Europeană. Cei mai mulţi

Veşnica obsesie: Antonescu

„România nu s-a pocăit de păcatele din timpul mareşalului Antonescu şi tocmai de aceea, în prezent, acţiunile revanşarde ale României sunt atât de puternice şi determinate“. Aşa sună declaraţia Tamarei Guzenkova, directorul Institutului Rus de Cercetari Strategice, difuzată în prime-time într-un alt program, pe 10 aprilie, pe Rusia 1.

Materialul trebuie înţeles în contextul poziţiei României, exprimată prin vocea preşedintelui Traian Băsescu. În ultimele şase luni, acesta şi-a declarat hotărârea de a începe procesul de reunificare cu Republica Moldova şi a condamnat Rusia de agresiune armată în Ucraina. ;

Să râdem cu Vocea Rusiei

Postul de radio Vocea Rusiei e şi el un vârf de lance al propagandei antiromâneşti şi antioccidentale a Moscovei, dar maniera în care o face e de-a dreptul hazlie.

Vocea Rusiei scrie pe site-ul său că România tensionează situaţia din Transnistria pentru a masca „situaţia socio-economică din România care s-a înrăutăţit în ultimul timp“. „Înăsprirea poziţiei în problema nistreană poate reprezenta pentru politicienii români acea carte naţională pe care se străduiesc s-o joace pentru a atrage voturi şi a muşamaliza scandalurile interne“, susţine Vocea Rusiei, care încearcă şi să tensioneze relaţiile dintre Bucureşti şi Kiev, susţinând că România ar avea pretenţii teritoriale faţă de Ucraina.

Iată ce evenimente halucinante relatează oficiosul de la Moscova: „Recent, în regiunea Cernăuţi, un grup de naţionalişti din grupul Sectorul de Dreapta a incendiat câteva case din satul Costiceni de la frontiera cu România. Răniţii au fost internaţi la spital cu arsuri. Imediat după acest incident, în România au avut loc mitinguri spontane care au cerut autorităţilor să «apere interesele propriilor cetăţeni de dezmăţul fasciştilor de la Kiev». Răspunsul Bucureştiului a urmat imediat. Peste câteva zile, forţele armate ale României au decis să desfăşoare aplicaţii inopinate pe teritoriul Bucovinei de Sud. Statul Major al ţării a elaborat un plan de protecţie a minorităţii naţionale române din Bucovina şi regiunea Odessa. Iar Senatul român a coordonat cu preşedintele ţării introducerea trupelor în Ucraina. Pretextul pentru o invazie poate fi cererea adresată de românii etnici adresată Bucureştiului de a-i proteja. Se anunţă că acest plan poate fi pus în aplicare de forţele batalionului special Vulturii. Soldaţii acestui batalion sunt instruiţi în SUA“, continuă Vocea Rusiei. Postul nu menţionează de unde a preluat toate aceste informaţii, care nu sunt de găsit în absolut nici un alt mijloc de informare.

Aceste intoxicări sunt combinate cu articole despre cât de păguboasă este aderarea României la UE şi NATO şi cât de slabă este protecţia oferită de scutul antirachetă de la Deveselu şi de prezenţa navelor, avioanelor şi soldaţilor aliaţi pentru statele membre.

Deranj şi în Marea Britanie

Propaganda rusă a stârnit îngrijorare nu numai la Bucureşti. Publicaţia britanică „The Guardian“ scrie că „opiniile toxice“ prezentate de postul de televiziune Russia Today, înfiinţat în 2005, ar trebui să ridice semne de întrebare. „Ştirile sale privind Marea Britanie includ poveşti despre ţara lovită de austeritate, iar euroscepticii britanici George Galloway şi Nigel Farage se numără pe lista obişnuită de invitaţi. Una dintre vedetele postului, Rory Suchet, susţine că toate celelalte posturi de ştiri sunt controlate de magnaţi şi corporaţii, făcând parte dintr-un complex militar-industrial“. (Au contribuit Valentina Basiul şi Lina Vdovîi) 

De pe nationalisti.ro

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s